pátek 9. září 2016

Dan Cong - Dan Cong - 单丛

Feng Huang 
Třikrát "tansung", třikrát hurá.
          单丛 v doslovném ořekladu znamená osamělý strom, ale jen málokterý "fénix",  jak se těmto čajům říká, pochází opravdu z jediného stromu.
         Během mojí návštěvy pohoří Feng Huang - domoviny fénixů na jaře 2015 jsem nenašel ani jediný čaj, který by mi opravdu padl do oka. Jsem rád, že jsem narazil na jeden velmi zajímavý model, který Vám dnes představím.

Feng Huang
Dnes jsem ochutnával čaj z letošní jarní sklizně nejslavnějšího místa celé oblasti, Wu Dong Shan. Celý obchodní název zní: Wu Dong Shan Gui Zhu Hu Village Single Bush Lao Cong Dan Cong a zakoupit si  jej můžete na longfeng.cz.
          Dan Congy byly už historicky velmi ceněné pro nesmírně bohatou chuť, aroma, a vysoké ceny za tyto čaje nejsou jen otázkou posledních let. Samotný Wu Dong je velkým pojmem, který má patřičný respekt.  Po večeři u jednoho farmáře jsem byl nucen se koukat na velmi dlouhé video, jak se jeden z nejstarších stromů wudongu sklízí. Pro místního farmáře to byla vzrušující podívaná i přes to, že sám strávil celý život zpracováním takového čaje....

Pantáta rozdělává dřevěné uhlí
Opravdový Single Bush dává vyniknout charakteru a cha qi jediného stromu. Je to návrat k původním tradicím a je to skutečný dan cong v původním slova smyslu. Jen řízkované čajovníky v normálních zahradách začínají obrážet novým lístkem ve stejný čas. To umožňuje sklízet hodně stromů najednou: větší produkci čaje a přijatelnější cenu.

Mladé lístky fénixu zřejmě "Květ pomeranče" - znatelněji užší list.
Lao Cong, tedy starý strom, je dalším podstatným heslem názvu čaje. Doslova znamená starý strom. Jistě se vás dotkne velmi příjemná textura nálevu, který je lehce olejnatý. To je velmi obdobně je tomu s sheng puerhy ze starých stromů. Další charakteristikou, kterou si se stářím stromu spojuji, je jisté přispění k harmoničnosti a vyrovnanosti v chuti.

Feng Huang
Chemie je oblíbené téma čajových hovorů. Nejsem chemik, ale mám rád vynikající čaj a z této perspektivy vycházím. Mám za to, že není jednoduše možné, aby perfektní čaj, který mi bude příjemný po všech stránkách, pocházel z chemií ošetřovaných zahrad.
           Právě pocit, že s čajem není něco v pořádku, mě na fénixu provázel každým dnem. Projevovalo se to v pálení v ústech a nepříjemným podrážděním krku. Věřte mi, že po několika hodinovém ochutnávání čaje je to opravdu síla. Wu Dong je zřejmě tou nejhlídanější částí pohoří a tak můžeme doufat, že místní čaje jsou opravdu čisté...

Naštěstí "oďupkaný" strom.
Fotografie potůčku v čajových zahradách vypoví o vztahu Číňanů k přírodě asi nejvíce...
Nejdříve musím zmínit, že mi čaj udělal opravdu radost. Jde o skutečně výjimečný čaj, ze kterého čiší síla a ušlechtilost. Jsem milovníkem spíše jemného a harmonického projevu čaje a tím tento fénix skutečně je.
       Nálev má velmi příjemnou olejnatou texturu a je velmi hebký. Často se setkávám s více či méně výraznou hořkostí u těchto čajů, ale tento kousek je opravdu slaďouš.
     Celkové vyznění je velmi harmonické a vyrovnané. V chuťově bohatém nálevu se mísí subtilní tóny květů a ovoce, které jsou příjemně pronikavé a nechávají dlouhý dozvuk.




Děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat